בועז נחמד
יועץ ארגוני, מרצה ומנחה סדנאות email



הרצאות כלליות

הרצאות שונות, מגוונות, מעניינות, לקבוצות הומוגניות או הטרוגניות, מלוות בהומור או הדרכות רציניות ביותר, הדרכות בנות שעה וחצי עד יום מלא.

חשיבה חיובית: כיצד אפשר לשפר את החשיבה החיובית של אדם ואת ההתנהגות החיובית שלו לאורך זמן ועל ידי כך לשפר את היחס של הסובבים אליו, החשיבה החיובית וההתנהגות החיובית - והדוגמא האישית של המנהל בעבודה ושל ההורה בבית, היתרונות הגלומים בכתיבה חיובית במכתבים ובמסרים כתובים למול החסרונות של כתיבה שלילית.

מנהל כמנהיג: מהו מנהל, מהן ההגדרות של מנהל, מהו מנהל שהוא גם מנהיג, מה מאפיין את ההתנהגות שלו, כיצד יגיב מנהיג למול תגובה של מנהל, האם כל מנהל מסוגל להפוך להיות ממנהל למנהיג, מבחן המנהיגות - בזמן לחץ או בזמן עומס על המחלקה או על החברה וכיצד מגיב המנהיג.

צייתנות: מהי הצייתנות והאם היא באה במקום ראש קטן או שהיא תחליף לראש גדול, מתי הצייתנות היא קריטית ומתי היא מיותרת לחלוטין, חשיבות הצייתנות בארגונים קטנים כגדולים וחשיבות המשמעת העצמית לשם השגת ההצייתנות עצמה, מהן החסרונות של הצייתנות והאם חסרונות אלו עולים על היתרונות של הצייתנות.

תקשורת בין אישית אפקטיבית: כיצד אפשר לשפר את התקשורת הבין אישי של אדם למול המנהלים שלו, לקוחות שלו, ספקים שלו ועמיתים שלו ולשפר, תוך כדי כך, את רמת האפקטיביות הבין אישית שלו, התוצאות המעולות של תקשורת בין אישית אפקטיבית, העברת מסרים - כך עושים זאת נכון יותר.

אינטיליגנציה רגשית: מהי האינטליגנציה הרגשית, כיצד היא מתייחסת לאינטליגנציה השכלית של האדם, כיצד משפרים אותה, כיצד בונים אותה, האם אפשר להקנות אותה מגיל אפס לילדים? האם וכיצד אפשר לשפר אותה למבוגרים? מהן חמשת הבסיסים לאינטליגנציה הרגשית וכיצד בונים אותה נכון לאורך זמן.

מצויינות אישית: כיצד למצות את הפוטנציאל שנמצא בכל אחד מאיתנו, חשיבות המשמעת העצמית, התגברות על קשיים ועל מכשולים, הפיכת מכשול לאתגר ויצירת מצויינות אישית, מחלקתית וכלל ארגונית, האיזון הנדרש שבין הבית - עבודה - קריירה כאשר מדברים על מצויינות אישית, מצויינות אישית לאורך זמן - האם וכיצד זה ניתן.

תורת המשחקים: הרצאה בנושא תורת המשחקים היא הרצאה רצינית לחלוטין למרות שהיא עוסקת בנושא של משחקים. ההרצאה מסבירה מעט על התיאוריה של המשחקים ועוברת מייד לפסים מעשיים כך שניתן להדגים, הלכה למעשה, את היתרונות של הבנת תורת המשחקים בחיים העסקיים והפרטיים של משתתפי ההדרכה.

התמודדות עם דחיינות: מהי מחלקת הדחיינות, כיצד מתמודדים למולה, כיצד מתכננים נכון את הזמן, מה עושים למול משימות ארוכות טווח, כיצד נמנעים מלהכנס למלכודת הדחיינות האופיינית כלכך, מה גורם לדחיינים להפוך להיות לאנשים לא יעילים ולא אפקטיביים וכיצד מתמודדים עם זה.

תרבות ארגונית: מהי התרבות הארגונית, האם ניתן לשנות אותה? כיצד משנים אותה, מי קובע אותה, האם יש לה כללים שתקפים גם בחברה בערבון מוגבל חדשה שזה עתה הוקמה וגם במשרד ממשלתי ותיק, מהו תפקידו של מנכ"ל החברה בעיצוב התרבות הארגונית.

התמודדות עם אנשים קשים: מיהם אנשים קשים? כיצד מזהים אותם, איך מאתרים אותם בתוך קהל וכיצד ניתן להתמודד איתם, החשיבות של המענה בגובה העיניים לאנשים קשים, כיצד מתנהגים בצורה אסרטיבית לאנשים קשים ואיך שומרים איתם על מערכת יחסים לטווח הארוך.

ממנהל מגיב למנהל מעצב: מיהו מנהל מגיב, מהן היתרונות שלו, כיצד יתרונות אלו באים לידי ביטוי בתהליך העבודה השוטף, מהו ניהול מעצב, האם יש לניהול מעצב כללים, האם הם סותרים את הכללים של ניהול מגיב וכיצד שני סוגי ניהול אלו יכולים לבוא לידי ביטוי במשותף במהלך העבודה השוטפת של מנהל.

חשיבה יצירתית: כיצד יוצאים מתוך הקופסא של החשיבה המרובעת, כיצד לא חושבים בצורה שגרתית, כיצד הופכים כל מוצר או שירות בנאלי למוצר חדש, חדיש, מיוחד - כזה שעדיין אין לא למתחרים ולא ללקוחות, איך חושבים בצורה אחרת מזאת אליה התרגלנו עד היום, מה גורם לחשיבה בתוך תבניות ואיך מאתרים "טייס אוטומטי" כזה.

ללמוד להקשיב: מהי הקשבה? מהם ההבדלים בין הקשבה לבין שמיעה? איך מגבירים את יכולת ההקשבה לאנשים (לקוחות, ספקים, עמיתים, חברים, בוס), מה בין האגו האישי לבין ההקשבה, כיצד הופכת ההקשבה להיות לכלי מרכזי בתקשורת הבין אישית ומדוע יש צורך לפתח אותה במערכות יחסים ארוכות טווח, ההקשבה לשפת הגוף וחשיבותה לתקשורת הבין אישית.

נימוסים והליכות בעבודה: מהם כללי הנימוס הבסיסיים ביותר בעבודה, כיצד יוצרים סביבת עבודה נינוחה ורגועה, כיצד מארחים אורחים מחו"ל, הכללים הבסיסיים ביותר בנימוסים והליכות בתוך החברה (אחד עם השני) וכללי הנימוס למול אורחים של החברה (ספקים, עמיתים, לקוחות ועוד), כללי ה"עשה" ו"אל תעשה" - בעבודה.

אינטליגנציה פלואידית: מהן האינטליגנציות השונות הקיימות כיום, מדוע יש צורך בהוספת האינטליגנציה הקריסטלית והפלואידית, מהי המשמעות המעשית של שימוש באינטליגנציה פלואידית במהלך חיי היומיום בעבודה, בבית או לפיתוח הקריירה, שימוש באינטליגנציה פלואידית במהלך תהליכי ניהול ומנהיגות - כך עושים זאת הלכה למעשה.

גן החיות האנושי: הרצאה מרתקת של שעה וחצי עד ארבע שעות בנושא של השונות שיש בין בני האדם ובעיקר - החשיבות הגדולה שיש לאמפטיה, סבלנות וסובלנות כלפי אנשים שונים מאיתנו. ההדרכה מדברת על חוסר האחידות בהתנהגות, קבלת החלטות, דעות, רעיונות, התנהלות - שיש בין בני האדם השונים ובדרכים החשובות כל כך, לגשר על פני מחלוקות אלו, באמצעות הקשבה, קבלה, הכלה ועוד.

הומור ככלי לשימוש בעבודה במצבי לחץ ועומס: השימוש בהומור ככלי להתמודדות במצבי לחץ ומצוקה, בסיטואציות מרגיזות ובמצבים נפשיים סבוכים. סדנא מיועדת למנהלים, עובדים ולשילוב של מנהלים ועובדים ביחד, באותה הדרכה. בהנחייתה של נולי עומר (מהצמד דבי ונולי). נולי 050:7282561

 

לפרטים נוספים: בועז 050-5201857   מייל boaz8@zahav.net.il

הדפסשלח לחבר

email
בניית אתרים