בועז נחמד
יועץ ארגוני, מרצה ומנחה סדנאות email



הדרך להתמודד עם קונפליקטים: פנימיים בתוך הארגון וחיצוניים למול ספקים או לקוחות או מתחרים

כאשר מדברים על עבודה בתנאי לחץ, תנאי אי וודאות, עולם משתנה וסביבה תחרותית, חייבים להזכיר את אחד הנושאים המעניינים ביותר להדרכה - ניהול קונפליקטים. זהו נושא שרק בחמש השנים האחרונות תפס את המקום אליו הוא ראוי באמת.

כאשר איש מכירות מטפל בלקוח כועס - הוא מתמודד עם משבר. כאשר מנהל משאבי אנוש מנסה להרגיע שני עובדים שמאוד כועסים אחד על השני - הוא מתמודד עם כעסים. כאשר מנכ"ל צריך להכריע בין מנהל הפיתוח למנהל השיווק - עליו לקבל החלטות העוסקות בניהול צדדים מנוגדים והחלטה על הצדק הגדול יותר של אחד משניהם.

בכל הדוגמאות הללו, יש התמודדות עם קונפליקטים.

קונפליקט הוא המצב בו קבוצה של אנשים שתלויים אחד בשני, נמצאים בחילוקי דעות. זה יכול להיות חילוקי דיעות בין בני זוג לגבי גידול ילד או לגבי ביקור אצל הורים במהלך השבוע. זה יכול להיות קונפליקט שבין איש מכירות לבין איש גבייה או בין איש מכירות לבין מחסנאי. את הקונפליקטים שיש בתוך הארגון, אפשר לפתור באמצעות מודל חכם, פשוט וכזה שמסוגל להוביל את הצדדים לפתרון שיחזיק מעמד לאורך זמן.

פתרון קונפליקטים עדיף בצורה גורפת על פני החלטה חד צדדית של אחד הצדדים, לו יש דרגה ניהולית בכירה יותר. הפתרון שמוצע בהדרכה נכון יותר מאחר והוא גורם לשני הצדדים להבין כי זהו הפתרון הטוב ביותר שאליו הם יכולים לשאוף בעצמם וכי התערבות גורם ניהולי שלא מכיר את כל האלמנטים בתוך הקונפליקט עצמו, להחלטה שיכולה רק להרע את מצבם של הצדדים.

את הכלים להתמודדות עם קונפליקטים ניתן לקבל במסגרת הדרכה סדנאית בת יום עד שלושה ימים, כאשר במסגרת זאת אפשר יהיה להתמודד עם סוגיות, שאלות וקונפליקטים שיוצפו על ידי המשתתפים בסדנא. ההתמודדות של המדריכים במסגרת זאת תהיה לא רק ברמת התיאוריה אלא התערבות אמיתית בתהליכים או בסוגיות שיוצפו - על ידי הצגת סדרת פתרונות אפשריים. במידה וההדרכה תמשך אל מעבר למפגש אחד בודד, ניתן יהיה לחזור אל אותו קונפליקט שנדון בשיעור הראשון, במהלך השעור השני ולנתח את המשך ההתגלגלות שלו.

המשובים שאנו מקבלים מההדרכות בנושא זה הם כי לאחר הסדנא, מנהלים ועובדים בכירים אינם חוששים עוד להתמודד למול קונפליקט ואינם נעזרים בטקטיקה הגרועה (במרבית המקרים) של דחיינות כחלק מתוך סגנונות הפתרונות הטובים והיעילים.

כדאי אולי לציין כי את ההדרכות לפתרון קונפליקטים ניתן להעביר במקביל לסדנאות בניהול משא ומתן או סדנאות דומות. הסיבה היא כי הכלים הנמצאים בפתרון קונפליטים אינם מקבילים לכלים לניהול משא ומתן, ולכן, ההמלצה שלנו היא להעביר אנשים שעולם המשא ומתן שלהם הוא רחב - גם סדנאות בפתרון קונפליקטים וסדנאות מקבילות בגישור.

 

לפרטים נוספים: בועז 050-5201857   מייל boaz8@zahav.net.il


email
בניית אתרים