בועז נחמד
יועץ ארגוני, מרצה ומנחה סדנאות email



גביית חובות יעילה ואפקטיבית - כך עושים זאת נכון יותר

כל הדרכים לגבות את החובות בצורה מקצועית, חכמה, יעילה ואפקטיבית.

כניסה לאתר הגבייה המקיף - www.clct.co.il

בעולם הגבייה, של ישראל 2012 מוכרת התופעה הקשה והכבדה כל כך של גביית חובות, כאחת ה"רעות החולות" של המשק הישראלי. אלפי אנשי מכירות מוצאים את עצמם עסוקים בגביית חובות במקום בתהליכי מכירה, שעות עבודה רבות מושקעות בשיחות גבייה עם לקוחות חייבים עד לקבלת הכסף ומאות אלפי תיקים נמצאים בהוצאה לפועל וכמעט ולא מתקדמים לכיוון גבייה מלאה.

עולם הגבייה של ישראל 2013 דורש ממנהלי החברות והארגונים הוצאות כספיות גדלות והולכות על תהליכי גבייה שונים. ההוצאה הנדרשת מחברה או ארגון או עסק, לגבות כל יחידת חוב הולכת ועולה. בין אם מדובר בחוב של 700 שקלים ובין אם מדובר בחובות של 70,000 שקלים, הרי שנפח הזמן הנדרש, מרגע היווצרות החוב עד לרגע הגבייה שלו, זהה. כלומר, הזמן הנדרש לגבות את החובות לא קשור כמעט בשום צורה לגובה החוב עצמו.

ואת המיומנויות של הגבייה - אפשר ללמוד. אפשר לקבל העשרה לרמת הידע המקצועי של העוסקים במלאכה זאת. בין אם מדובר באנשי המכירות של החברה ובין אם לחברה יש מחלקת גבייה טלפונית או פרונטאלית למול הלקוחות.

 

א. ייעוץ שניתן בתחום הגבייה:

הייעוץ שניתן בתחום הגבייה הוא לנושאים הבאים: בקרת אשראי, גביית חובות גביית, חובות טלפונית, שיפור נהלי הגבייה, התמודדות עם חובות קטנים, התמודדות עם חובות גדולים, מניעת חובות, גביית כספים מחו"ל, עיבוי בטחונות, עיבוי ערבויות, ניהול נכון של ערבויות ובטחונות, שטרי חוב, ערבויות אישיות, ייעוץ בנושא מכירות וגבייה, התמחות בתחום השירות והגבייה, ניהול נכון של תהליכי הגבייה המשפטיים למול עורכי הדין, ניהול נכון של משא ומתן טלפוני, ייעוץ והדרכה לגבי תיעוד תהליכי גבייה, שיפור אפקטיביות ויעילות תהליכי הגבייה, השבחת תהליכי גבייה ממוחשבים, מניעת חובות באמצעות שימוש במערכות מידע חיצוניות, ייעוץ למנכ"לים ולמנהלי כספים לגבי ניהול נכון של גביית חובות מלקוחות אסטרטגיים, התמודדות נכונה למול חייבים קשים ובעייתיים, ניהול נכון של צפי תזרים המזומנים ועוד.

 

ב. ההדרכות שניתנות בתחום הגבייה:

ההדרכות שניתנות בתחום הגבייה עוסקות בשני מישורים. מישור מקצועי / מסחרי ובמישור ההתנהגותי.

נושאי הדרכה מסחריים / מקצועיים: סוגי הלקוחות הקיימים, חברה בערבון מוגבל, שותפויות, עמותות, אנשים פרטיים, פתיחת לקוח, טפסים בקשת אשראי מצד הלקוח, דף חירום על הלקוח, עושר פיננסי של הלקוח, שטרות, שיקים, ערבויות, בטחונות, חשבונות מוגבלים, תשלום באמצעות כרטיס אשראי, גבייה באמצעות העברות בנקאיות, ההוצאה לפועל, מערכת בתי המשפט בישראל, דיני חוזים ועוד.

נושאי הדרכה התנהגותיים: כיצד מנהלים משא ומתן עם לקוח חייב, התמודדות למול קבלת ערבויות וערבויות אישיות, התמודדות למול התנגדויות של לקוחות,  כיצד הופכים לקוח חייב ללקוח פעיל שרוכש מוצרים ושירותים ומשלם את חובו, גבייה טלפונית, התמודדות עם דחיינות מצד הלקוחות, התמודדות למול סחטנות רגשית של לקוחות חייבים, ניהול נכון של תהליך הגבייה עצמו ועוד.

מטרת ההדרכה היא הכשרה מקצועית של אנשים שעיסוקם הוא בגביית חובות: אנשי מכירות, צוות גבייה טלפוני בחברות עסקיות, צוות גבייה טלפוני במשרדי עורכי דין, משרדי עורכי דין המתמחים בגבייה, מנהלי מחלקת גבייה, מנהלי מחלקת כספים, חשבים, נהגים - מפיצים - סיטונאים העוסקים בגבייה, אנשי שירות לקוחות שגובים חובות, נציגי גביית שטח, אנשי גבייה של רשויות / מוסדות (על פי פקודת המיסים - גבייה) ועוד ועוד.

 

 ג. האימונים שניתנים בתחום הגבייה:

אימון אישי, הכשרה אישית, אימון למנהלי גבייה, אימון צוותי גבייה טלפוניים, אימון אנשי מכירות שמבצעים גבייה, אימון אישי למנהלי כספים בנושא הגבייה, אימון והדרכה אישיים לבקרי אשראי. האימונים ניתנים במהלך העבודה השוטפת או במהלך טיפול בלקוחות חייבים, או גביית חובות הלכה למעשה.

ניתן להיכנס לאתר החדש, פורטל הגבייה המלא והמקיף ביותר בארץ - לאתר

 

קבצים וטפסים בנושא הגבייה:

אסרטיביות בגבייה       

טופס מעקב גבייה            

עשרת הדברות וטיפים בגבייה

טכניקות גבייה - הצ'ק בדואר      

תיק חירום על לקוח פרטי ועסקי       

ניתוח סימולציית גבייה

עשרת הדברות לגבייה טלפונית               

ניהול משא ומתן למול לקוחות חייבים

 

לפרטים נוספים: בועז 050-5201857   מייל boaz8@zahav.net.il

הדפסשלח לחבר

email
בניית אתרים